zz1235

Alt for mange kigger for sjældent på deres forsikringer. Er du en af dem? Så se at komme i omdrejninger, der kan nemlig både være penge at spare, men endnu vigtigere, kan du måske få langt bedre dækning.  

Danskere er tillidsfulde folk, og det er du sikkert også. Hvis du er som folk er flest, så har du gennem de sidste 10 år måske kun skiftet bank, forsikringsselskab, realkreditlån og værksted en eller to gange. 

Det er alt for lidt! Tiderne ændrer sig og det gør service, priser og vilkår også. 
Også selv om du rigtig godt kan li din assurandør, din bankrådgiver eller din mekaniker.  

Mand kvinde, planlægning, møde

Det er dig der bestemmer 

Du skal ikke altid lytte til de såkaldte “fagfolk” uanset om det er sælgeren i forsikringsselskabet eller din bankrådgiver, i sidste ende er de nemlig begge to ikke ret meget andet end netop det – sælgere. 

En sælger der arbejder for en virksomhed har altid virksomhedens interesse som første prioritet, og derfor er det altid være godt med uvildigt råd, for selv om din interesse godt kan gå hånd i hånd med forretningens vision, så kan det altså være der er bedre alternativer som du ikke får oplyst. 

Når du f.eks. ringer til din forsikring fordi du har fået en glasskade, vil du i de fleste tilfælde blive stillet direkte videre til det firma som forsikringsselskabet arbejder sammen med. 

Her skal du så melde din glasskade og så kommer de og udbedrer skaden. Nemt og bekvemt ik? Jo, men den bedste løsning? Nej, ikke altid.  

Du kan f.eks. se her at der også er andre løsninger på markedet, og du må faktisk også godt få ruden skiftet på dit yndlingsværksted. Det er ganske let, og det er sikkert også billigere, end du tror.

Du skal bare huske at det er dig der bestemmer, og så skal du forlange det af forsikringsselskabet. 

Mand, kaffe, ipad

Få den bedste hjælp 

Det ville jo være rart om der bare var nogen der kunne oplyse dig om alle de bedste beslutninger, og fortælle dig hvad der var op og ned. 

Det er der dog sjældent, så du skal altså selv lidt på arbejde. Søg på nettet, kontakt forskellige uvildige rådgivere i forskellige brancher, læs anmeldelser og sæt dig ind i sagerne. 

I sidste ende handler det jo om din egen økonomi, og om den service du kommer til at få. 

Og er du stadig som danskere er flest, så kommer dine valg jo til at have stor påvirkning på de næste 10 år af dit liv. Så lad derfor være med blot at slå autopiloten til. 

Artiklen er selvfølgelig skrevet med udgangspunkt i forsikringer, men som nævnt gælder det altså også for bankforretninger, lån, telefoni og andre finansielle ydelser du bruger.