zz1235

Hele idéen med gaver er, at du gør dig meget umage for at finde en gave, som modtageren vil sætte pris på. En ligegyldig eller upersonlig gave bliver ikke modtaget med den samme ægte glæde, som en særligt udvalgt gave bliver.

Overvej derfor altid nøje, hvad der kunne være lige i øjet i forhold til den, der skal modtage en gave fra dig.

Det handler slet ikke om pris

Det fungerer ikke sådan, at jo mere en gave har kostet, des mere lykkelig bliver modtageren. De fleste har i dag råd til selv at købe de ting, som vi har brug for, så derfor bør du hellere tænke i helt andre baner, når det kommer til en gave.

Find hellere en lille, men personlig og helt særlig ting eller en uventet oplevelse, som du har tiltænkt modtageren. Gaver, som er lige i modtagerens stil og ånd kan blive værdsat meget mere end en random ting til et bestemt beløb, om du lige har fundet i farten.

Hav et gaveskab

Inspiration til gaver

Det er ikke altid så let at finde den der helt særlige og personlige ting. Nogle gange kan du være heldig at falde over det helt rigtige på et tidspunkt, hvor det ikke er gavetid. Køb det, når du ser det. Dels kan du glemme, hvad du tænkte, da du så det, og dels kan tingen være væk, når du skal bruge den. Hav eventuelt et gaveskab, som du kan opbevare gaverne i, indtil de skal bruges.

Du kan også finde god inspiration til gaver på nettet. Enten ved en tilfældighed eller ved en bevidst søgning. Især ved juletid, hvor alle skal have gaver, kan man blive helt tom for idéer, fordi du har ret kort tid til at finde gaverne i. Her er det også godt at være på forkant og have nogle af gaverne klaret i forvejen. Hvis du er heldig, har du klaret dem alle, inden det bliver december.

Julegaver

Sæt dig i modtagerens sted

Et godt trick til at blive bedre til at finde ud af, hvilken gave den enkelte ville sætte pris på, kan være at sætte dig i vedkommendes sted.

Hvis jeg var den og den, hvad kan jeg så godt lide? Ofte køber vi med vores eget hjerte og finder noget, som vi selv ville blive glad for at modtage. Det er ikke altid den rette strategi, for ikke alle deler smag med dig.

Tænk så hellere i retning af: Hvad er modtagerens værdier, hvad er vigtigt for vedkommende, hvordan er hans eller hendes hjem, smag, liv, ønsker og så videre. Så går det nok nemmere at sætte dig i vedkommendes sted og forsøge at mærke, hvad der ville være det helt rigtige at komme med i en pakke.